>

درحال بارگذاری ....
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ جدید
xavi
آفلاین

ارسال‌ها :24
عضويت: 17 /6 /1396
محل زندگي:tabriz
تشکر شده :3
روش های یادگیری

روش های یادگیری و روش های تقویت حافظه در مقاله قبلی از فرزندان و امتحانات نودی ، راههای یادگیری و ویتامین هایی برای تقویت حافظه توضیح داده شد. با ما همراه باشید تا در آخرین بخش از راهکارهای تقویت حافظه چند روش کاربردی برای یادگیری بهتر و روش های یادگیری را توضیح دهیم.

جويدن كندر براي تقويت حافظه

كندر به دفع بلغم كمك مي كند و بدن را از زوائد بلغمي پاك مي كند و به همين واسطه به شفافيت عقل كمك مي كند و در طب قديم بر اثر ضد فراموشي كندر تأكيد شده است.

مداومت در ورزش



روش های یادگیری

ورزش موجب آرامش فكر و درك بهتر مطالب علمي و ازدياد هوش و حافظه است.در ورزش رعايت چند نكته بسيار مهم است:

– انجام ورزش بلافاصله پس از برخاستن از خواب صحيح نيست. مدتي بايد بگذرد تا بدن آماده ي ورزش شود.

– ابتدا با حركاتي آرام مثل نرمش و قدم زدن ملايم شروع كنيد و بعد آن را شديدتر كنيد تا وقتي كه بدن عرق كند. اين نشان سوخت و ساز كامل بدن است.

– تنفس با بيني بصورت عميق در هنگام ورزش بهتر است.– بعد از ورزش ده دقيقه يا بيشتر روي زمين به صورت دو زانو بنشينيد.– هنگام ورزش معده نبايد پر باشد زيرا خود باعث بيماري مي شود.

– بعد از ورزش در صورت تشنگي فقط جرعه اي آب يا دوغ نوشيده شود. آب را نبايد سر بكشيد.– قبل از ورزش خصوصاً شنا؛ خوردن يك يا دو عدد خرما مفيد است. اما ترشيجات و ميوه هاي سرد مثل آلبالو گيلاس و هلو نخوريد.

– حمام بعد از ورزش بسيار مفيد است و خستگي عضلات را رفع و آلودگي عرق را بر طرف مي كند. حمام قبل از ورزش هم اثر بخشي ورزش را بيشتر مي كند.

خوردن ماست و سبزي هاي غير محرك

ماست كه براي بدن انسان و سلامتي عمومي آن و طول عمر بسيار مفيد است.سبزيهاي هم به علت ويتامين ها و مواد معدني عالي كه دارند از ضروري ترين خوراكي ها براي سلول هاي بدن و از جمله سلول هاي مغزاند. سبزيها داراي سلول هاي حياتي و سبزينه اند و به همين واسطه، روح حياتي خود را به بدن انسان وارد مي كنند و سر زندگي و نشاط را با خود به همراه مي آورند.اما سبزي هاي محرك كه استاد داروئيان از خوردن آن ها براي هوش و حافظه منع فرموده اند عبارتند از تره، پياز، پيازچه، نعناع، تره تيزك، ريحان، ترخون و مرزه كه داراي طعم تند و معطر مي باشند.

خوردن ميوه هاي رسيده

روش های یادگیریقند ميوه هاي رسيده يعني فروكتوز و گلوكز و سلولز غذاي مغز است و سلولز اين ميوه ها يعني فيبر آن ها موجب تخليه روده ها و حركت طبيعي گوارش مي شود و در نتيجه باعث شادابي و تقويت هوش و حافظه مي شود.





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


جذب نیرو
X بستن پنجره شارژ رایگان ایرانسل